zondag 22 mei 2016

Pretty Pants



                            Ik zag de zon ( heel even ) en spontaan veranderden de klassieke
                            broekjes voor de patroontekenles in luchtige zomerbroekjes.

                            Voor kleine flaps werd het een muntgroen broekje. 

                            De zakjes werkte ik af met paspel en langs alle kanten elastiek !
                            Tijdens een namiddagje ravotten in de tuin kwamen deze foto's én 
                            2 grasgroene vlekken op de versgenaaide broek uit de bus.




  Het bloesje , dat was een ander verhaal, eentje over een gratis
            tshirt patroon dat ik "even" ging aanpassen tot froezelmouwentopje (NIET DUS!). 
De maatvoering van het patroon klopte langs geen kanten voor mij, en ik zwéér dat zelfs grote zus in het tshirtje paste !
Na veel aanpassen en passen was het toch min of meer geslaagd,.
bedenking : ik vind de fladdermouwtjes nu wel héél ....euh fladderig :) 
Volgende keer toch maar een bestaand patroontje zoeken...








Door het succes van het kleine broekje, volgde een grotere blauwe broek met witte vogeltjes en een gouden accentje.


Haar tshirtje is gekocht met een zelf getekend vogelkooitje :)
De ALLERaller eerste keer dat ik flexfolie in handen kreeg en leerde uitsnijden..wow ! 
Wat een geluk, ik kreeg veel hulp van de naaijuf en het cameo-machien op school ! 
Dat is toch niet zo simpel hoor! Misschien hebben jullie wat meer ervaring? 
Ik vind het resultaat gEweldig, maar denk nog lang niet aan het kopen van zo'n toestel...




  Stofjes : soft cactus -folding boats
veritas blauwe vogeltjes
gouden flexfolie - Les Lisettes
pomponnetjes - zelf gemaakt

Groetjes ! Tine


5 opmerkingen:

  1. zelf getekend!!!! chapeau want het is heel leuk en supergoed gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik droom anders luidop van een cameo hoor ;)
    superoutfitjes weeral hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er super uit, die 2 prutskes van jou! Ik vind de fladderige mouwkes wel leuk. En dat flexfolie dingske ook zo tof. Enne, de Cameo lijkt mij dus veel makkelijker dan dat machien van de les ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thx :) ja zo'n applicatie maken is zo een dagvullende bezigheid he :)

      Verwijderen