woensdag 22 augustus 2018

Voor de draad ermee !

* Volg ook op Instagram - Confetine **

Een prachtige trui en een heerlijk kleedje...alleen nog een paar laarsjes en het klinkt als een complete garderobe niet ?

Vandaag, 22 augustus , verschijnt het eerste exemplaar van Fibre Mood en ik twijfel er niet aan dat je daarin genoeg naai- en brei-inspiratie vindt om je eigen kleerkast compleet te maken !

Ik probeerde voor hen uit :

De Tara Mini (een ander (naai)patroontje dat ik uitprobeerde zie je HIER

Onze mini , wij noemen ze hier "maxi"in huis ..






































Een heerlijk wollen truitje met gekleurde strepen ! 
Ik ben niet de beste breier (is dat een woord?) 
en ging dus aan de slag met een paar bollen budgetvriendelijke Zeemanwol en wat restjes. 
De Julia wol werd hier enkel gebruikt.


Tips : 
  • Kijk zeker de afmetingen goed na ! Mijn meisjes hoofd paste NIET door de halsopening.      Na heel wat gepruts en gedoe lostten we (ik en hulplijn-mama) het op met een boordje aan de hals
  • Ik maakte een supergrote boord (15cm) aan de mouwen zodat kritische juffie een lange mouw kreeg.
  • Klaag mij nog ff niet aan voor winterse toestanden in putteke zomer, ik stop dit truitje nog even ver weg in de kast...beloofd...tot de blaadjes gaan vallen en de neusjes gaan lopen ;) ik kijk er al naar uit!


 Blij dat dit truitje af is maar...
zij en ik, we zijn verliefd op dat wollen ding ! 
Er volgt er vast ook wel eentje voor mezelf. 
(ook te vinden in het Fibre Mood magazine) 

Wol enzo : 

Patroon Tara Mini - Fibre Mood
Wol - julia van Zeeman + restjes
meer te bewonderen op Fibre Mood de linkparty ! 

 Groetjes
Tine





2 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik gebruikte ook Julia maar dan dubbel voor mijn volwassen pull (en die gaat ook nog eventjes de kast in)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die zal dan zeker lekker warm zijn ! :)

    BeantwoordenVerwijderen