maandag 4 september 2017

School is cool


Liefste,

We weten dat je eraan komt, maar toch blijf je wekenlang een 
"ver van m'n bed show" ! 
We negeren je stilletjes, verbannen je tot een hoekje en drinken nog een wijntje.En dan kom je als een sneltrein aangereden! 


Gedaan met dolce far niente... 

Hallo vergaderingen, klusdagen, inschrijvingen, brooddozen vol naamstickers, turnpantoffels, nieuwe outfits en septemberstress.
Het overkomt de beste gezinnen zeggen ze wel eens. En ook ons heb je weer niet gespaard dit jaar.

Lieve September, we moeten nog een beetje aan je wennen. Het komt wel goed met dat vroege opstaan, voorbereiden, energie zoeken en jongleren met alle hobby's, jobs maar ook wat rust en tijd voor elkaar. Maar kan je ons volgende zomer toch iets sneller waarschuwen dat je eraan komt?

Groetjes, 
Tine 



Bij zo'n 1ste september horen natuurlijk nieuwe kleertjes. 
Grote meid vertrok naar haar 1ste leerjaar met haar letterrokje dat al een paar seizoenen meedraait én een nieuw bloesje.

Het werd de butterfly top uit een van de allereerste Maison Victor boekjes met 
een geborduurd tekstje en wat gouden & blauwe accentjes.

Het spijt me voor alle niet-believers, maar ik vind borduren echt gewéldig ! :) 
(en zeker nu ik ook een borduurring heb om de stof mooi op te spannen)







 Kleine mus kreeg last minute ( lees: de middag voordien) nog een nieuw rokje met een geborduurd boekentasje erop.

Dat past zo schattig bij het bloesje van CKS  en een truitje van de Zeeman.
Je ziet, wij zijn hier van alle markten thuis he ;)

De voering in dezelfde zalmroze kleur ( ook gebruikt HIER en HIER en ook HIER én nog steeds niet op) maakt het volledig af.


Too cute for school ! 



Ik bespaar je het lijstje stoffen en fournituren : ik ben héél flink de berg stoffen en spullen uit mijn kast aan het opgebruiken
 ( om bij het stoffenspektakel afgelopen zondag weer wat extra te kunnen inslaan, haha) 

Zo, de trein is weer vertrokken, benieuwd wat dit schooljaar ons zal brengen ! 

Groetjes
Tine


7 opmerkingen:

  1. Oh! Ik kan dat zelf absoluut niet, maar wat vind ik dat mooi, dat borduren ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel ! je kan niet alles kunnen he ! ;) maar het proberen natuurlijk wel! :)

      Verwijderen
  2. Moh, ho, ook al aan het borduren! Superleuk, seg. Je moet me straks eens de details uitleggen, het geeft inderdaad nét dat extraatje. Veel succes met de start van het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deal :) en borduren kan vanuit de luie zetel, perfect voor een uitrustmomentje dus !

      Verwijderen
  3. De meisjes mochten er weer staan met hun outfitjes... super

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi! Oh dat borduren wil ik ook wel eens uitproberen. Heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thx :) gewoon doen ! zo moeilijk is het ook niet hoor, en hoera voor de hulp van Pinterest voor de juiste steken !

      Verwijderen